17 d’octubre 2010

BONES COLLITES I GRAN VARIETAT D'ESPÈCIES

Tot i que amb una mica de retard, aqui van els reports dels meus primers quatre dies de sortida d'aquesta nova temporada boletaire. S'ha fet esperar, ja que fins el passat 9 d'octubre no vaig poder encetar el tema.

Per sort meva, aquesta temporada s'ha retardat a moltes zones, fet que no passava últimament. Les plujes caigudes arreu han fet revifar el territori amb múltiples espècies a diverses alçades.
Tot això sumat a unes bones i suaus temperatures fan que per a mi sigui una bona temporada al pre-pirineu i litoral.

Totes les collites són del Berguedà i del Montseny. Aquest any a la Cerdanya i Alt Urgell res de res. Estic pendent de com hi hauràn evolucionat les últimes plujes, ja que són zones molt bones i productives pel bolet.

Com a fet rellevant, estic content, he aconseguit trobar els meus primers Ous de Reig, bolet complicat de trobar (tot i que aquest any és especialment bo per l'ou) i exquisit gastronòmicament parlant.

També estan sortint en quantitat moltes Llanegues negres pel pre-pirineu, fet insòlit pel què fa a quantitats. Això ha provocat que pogués apuntar noves llanegueres a la llista!

La varietat d'espècies és poden apreciar en el report. El primer dia de sortida vaig tornar a casa amb Ous de Reig, Carlets, Rossinyols i Ceps. El segon dia, amb rovellons, Llanega negra i Fredolics.

Anirem investigant, potser, a partir d'ara, tot anirà a la baixa. O potser revifaran noves zones. S'haurà d'estar pendent del tema!


L'Ou de Reig: Amanita Caesarea











Ceps: Boletus Aereus











Rovelló: Lactarius Quieticolor










Curiositats: Tritó Pirinenc (Euproctus asper)


Cireretes d'Arboç al Montseny (Arbutus unedo)
Pets de Llop (Lycoperdon perlatum)


Época de castanyes! Les castanyes cauen de l'arbre i començen a obrir-se


Carlet: Hygrophorus russula



Llengua de bou: Hydnum albidum


Fredolics: Tricholoma portentosum








Llanegra Negra: Hygrophorus latitabundus



















Rossinyols: Cantharellus cibarius



Les collites