20 de setembre 2013

LA BONICA FLORADA DEL CEP EDULIS


 Ja fa un parell de setmanes que he engegat la temporada boletaire. En tenia moltes ganes, he canviat els paisatges elevats, per gaudir de bonics boscos que amaguen grans secrets.

El cas, és que ningú va acompanyar-me en la primera sortida, la falta de motivació per trobar bolets va ser algún dels motius... la zona i el dia estaven fixats des de feia alguns dies, l'interrogant era més gran que mai, ja que no vaig dedicar massa temps a controlar variables, però el bosc feia anys que no treballava i alguna cosa dins meu, em feia ballar el cap.

Poc m'havia d'imaginar que enganxaria l'inici del què seria una gran florada de ceps, concretament boletus edulis. Poc després d'entrar al bosc començo a veure el què seria l'inici d'un dia sensacional. No vaig tardar a fer arribar veus a casa, que va ser acceptat com una notícia genial. Per respecte al pare, vaig proposar-me no passar d'una línea en concret, així ell i en Sergi podríen participar de la festa l'endemà.

L'anar sol, la florada de ceps, el pas de les hores, la concentració total... va provocar moments de gran conexió amb la natura, un no parar de sensacions, un estat que em permetia tocar la felicitat !

Tres dies hem visitat la zona, collites abundants, ceperes amb nombrosos exemplars i sobretot, un bolet d'una qualitat com poques vegades he vist. La sort i la intuició boletaire, ens ha obert les portes en el moment ideal, d'una florada que trigarem a oblidar.

Seguiré buscant bolets, és el que toca ara. Entrem a la meva estació preferida on els boscos i els bolets són els protagonistes, i que, amb el seu permís, ens permeten gaudir de jornades com aquestes!


Homenatge al boletus edulis




































































































El bosc no només ens donava ceps edulis, també amagava altres tresors, com el neixament d'amanitas muscaria, rovellons (lactarius deliciosus), o fins hi tot una mostra de llenega blanca

























Imatges de les collites on predomina el cep edulis



















També he preparat alguns videos, per tal de mostrar la vivència al moment dins del bosc alhora de collir els bolets







4 comentaris:

Amalia ha dit...

Caray Carles! quina collita més generosa! i quins ceps més fantàstics, imagino lo que vau gaudir, quina jornada! enhorabona! però...i les receptes? amb aquesta quantitat segur que n´has fet més d´una.
Enhorabona!!!!

Carles Gutiérrez Burniol ha dit...

Ei Amalia ! doncs si va ser molt especial, sempre la fotia al pal amb els ceps i m'he quedat ben satisfet!
De receptes no masses, menjats de la manera tradicional, paella saltejats amb all i julivert i és que el poc temps lliure que tinc el prefereixo per estar al bosc !!!!!

Venen dies de sequera, esperem que es pugui arreglar per la segona quinzena d'octubre...

Que cullis molts bolets. Bona tardor !

Raymon ha dit...

Carles excepcional collita, com vas gaudir, enhorabona, jo aquests any no he agafat cap collita com la teva, però ha estat l'any que mes en menjo.

Se el que és gaudir d'aquests moments, sincerament tu mereixes.

Carles Gutiérrez Burniol ha dit...

Moltes gràcies Raymon! la veritat és que tenia una llança clavada amb els ceps, feia anys que no en collia tants com aquest i no serà per falta de zones, però no treballaven o no ensopegava el moment. En aquesta ocasió he tastat la gloria, enganxant en solitàri el moment perfecte de la florida!

Les teves collites d'enguany són espectaculars, ja t'he comentat lo molt que m'agraden aquests cistells tant nets. La caixeta de llenegues és un espectacle!

És tot una bona notícia tenir-te amb nosaltres i espero que ens veiem ben aviat.

Una abraçada !